خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/10 - 13:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عزیزی:

سعودی‌ها تحت تاثیر فشار بیگانگان قرار نگیرند/ مذاکرات بستر خوبی برای افزایش روابط دوجانبه است

عضو هیات رئیس کمیسیون سیاست خارجی در مجلس اعتقاد دارد برخی از کشورها درصدد افزایش فشار بر سعودی ها هستند تا روند مذاکرات دوجانبه با ایران تحت تاثیر قرار بگیرد.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت مذاکرات بین ایران و عربستان، گفت: هیات حاکمه سعودی باید با ملت خود صادق باشد زیرا عدم صداقت طی چند مدت گذشته به نفع آنها نبوده است.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عربستان با کشورهای همسایه در خلیج فارس مشترکات زیادی دارد، اظهار کرد: بر این اساس سعودی ها باید تلاش کنند زمینه برقراری دیپلماسی فراهم شود.



وی ادامه داد: در این میان نباید از یاد برد که برخی از قدرت های فرامنطقه ای می خواهند کشورهای منطقه به سمت واگرایی حرکت کنند و دولت ها هیچگاه همگرایی نداشته باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع برخی از کشورها درصدد افزایش فشار بر سعودی ها هستند تا روند مذاکرات دوجانبه با ایران تحت تاثیر قرار بگیرد.



عضو هیات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران و عربستان ظرفیت ها و قابلیت هایی دارند که می توانند بر اساس آنها تعاملات خوبی داشته باشند، خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می شود سعودی ها در سیاست خارجی خود رفتار مستقلانه داشته باشند و تحت تاثیر القائات بیگانگان قرار نگیرند./



پایان پیام

  • کد خبر : 330142
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار